Informace od zdravotní sestry

HLAVNÍ STRÁNKA

  

WARFARIN

  

HODNOTY INR

  

DIETA

  

ALTERNATIVY

  
Diskuze

WARFARIN A MED

 Peli  18.6.2020 9:33

Je možno při léčbě warfarinem jist med.Začali jsme antikoagulační léčbu warfarinem.Nikde jsem to nenašla.děkuji

Odpovědět

Odpověď

Re: Warfarin a med
 Cempírek  19.6.2020 9:34

U Warfarinu je třeba hlídat příjem vitamínu K ve stravě a udržovat jeho stabilní příjem každý den. Z tohoto pohledu je med vůči Warfarinu neškodný, protože neobsahuje žádný vitamín K.
Med je přírodní lék a mezi jeho účinky patří zpomalení srážení krve. Warfarin také zpomaluje srážení krve. Med s Warfarinem tedy může zvýšit riziko krvácení.
Med se metabolizuje v játrech a používá k tomu cestu označenou CYP3A4. Warfarin také používá tuto cestu. Je-li tato cesta přetížena, tak trvá déle, než se všechny látky dostanou na řadu a do té doby dále účinkují. Zdržení na této cestě může zavinit, že Warfarin může zůstat v těle i v čase, kdy se má užít nová dávka. To může způsobit náhlé předávkování a zvýšit riziko krvácení.
Kolik medu je při Warfarinu ještě bezpečné a kolik již ne se nikde neuvádí. Zdravým úsudkem lze odhadnout, že jedna lžíce medu denně nic nezkazí. 10 lžic již může znamenat naplnění některých z uvedených rizik.

Zdraví Cempírek!

Stálý odkaz | Reagovat


přidejte sem svůj komentář

Něco Vám není jasné? Zeptejte se na to ostatních. Určitě Vám pomohou.
K zeptání použijte tento formulář.


Nadpis
Jméno
E-mail
Komentář

Všechna políčka formuláře je třeba vyplnit!
E-mail nebude nikde zobrazen.

Připojit fotku

diskuze se týká článku


lidé také čtou

Warfarin-dieta

O nás

Kontakt

Ochrana osobních údajů a cookies

SiteMAP